חדשות

מבקר המדינה יקדיש פרק מיוחד לנושא חיסונים ולהתפרצות מחלות זיהומיות

ייבדקו הטענות על קיצוצי תקציב מתמשכים בשירותי הבריאות והקושי בעקבותיהם להעלות הכיסוי החיסוני ולהתמודד עם סרבני חיסונים

חיסון תינוקות (צילום: אילוסטרציה)

מבקר המדינה יוסף שפירא יקדיש פרק מיוחד בדו"ח הקרוב שלו להתפרצות מחלות, ביניהן חצבת, עכברת וכן לטיפול בכלבת ולמערך החיסונים. נציגי משרד המבקר ערכו בדיקות ואספו נתונים בנושאים אלה במטה משרד הבריאות, בלשכות הבריאות המחוזיות וגם ביקשו התייחסויות לכך מבכירי האיגודים המקצועיים בהסתדרות הרפואית וכן אצל מומחים באקדמיה.

בדיקת המבקר תעסוק בטענות על כך ששירותי בריאות הציבור קרסו בעשור האחרון בעקבות קיצוצי תקציב מתמשכים ואת הטיעון שהעלו מומחים כי במצב הזה קיים קושי בהעלאת הכיסוי החיסוני, בהתמודדות עם סרבני חיסונים ובמיוחד כאשר נדרשת תגובה מהירה ואפקטיבית להתפרצות מחלות.

"ישראל היום", בכתבתה של מיטל יסעור בית אור, ציין בהקשר לכך כי משרד המבקר גם מעוניין לבדוק את הסיבה מדוע נמנע משרד הבריאות מלהתמודד עם רופאים שהפיצו מידע נגד התחסנות ולא גיבש מדיניות כדי להתמודד עם כניסת ילדים שאינם מחוסנים למסגרות חינוכיות, כפי שהתרחש בחודשי התפרצות החצבת בעיקר בירושלים.

פרופ' נדב דוידוביץ', יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, מסר: "לאורך שנים נגרם הרס של תחנות טיפות החלב ושירותי בריאות התלמיד, שנותרו מופקרים בשטח בלי כלים להתמודד עם התפרצות החצבת. האחיות עובדות במחסור קשה, מתקשות להגיע לביקורי בית ולעשות קידום בריאות וקורסות תחת הנטל. ללא רפורמה בכוח האדם והתשתיות, מה שקרה בהתפרצות החצבת השנה רק יחזור על עצמו".

נושאים קשורים:  עכברת,  מחלות זיהומיות,  מבקר המדינה,  יוסף שפירא,  דו"ח מבקר המדינה,  פרופ' נדב דוידוביץ',  מגיפת החצבת,  חדשות
תגובות