מינויים

פדה-פוריה: מונה מנהל ליחידה לכירורגיית שד ולימפאדמה

התכניות לעתיד של ד"ר אסי דרובוט, המנהל החדש: "נהיה הראשונים בארץ לבצע ניתוח מורכב למניעת התפתחות לימפאדמה ביד וכן נבצע ניתוח חדשני לשחזור בלוטות לימפה על מתלה חופשי"

ד"ר אסי דרובוט, מנהל היחידה לכירורגיית שד ולימפאדמה בבית החולים פדה-פוריה. צילום: דוברות בית החולים

ד"ר אסי דרובוט נכנס לאחרונה לתפקיד מנהל יחידת כירורגיית שד ולימפאדמה במחלקה הכירורגית של המרכז הרפואי פדה-פוריה. מאז שנת 2000 ועד שהגיע ל"פדה-פוריה", ד"ר דרובוט שימש כירורג בכיר ובהמשך מנהל שירות כירורגיית שד ולימפאדמה בבית החולים לגליל בנהריה.

ד"ר דרובוט, בוגר בית ספר לרפואה באודסה, התמחה בכירורגיה כללית והתמחות על בכירורגיית שד באיטליה והתמחות על שנייה בכירורגיה מיקרוסקופית של דרכי לימפה ביפן. ד"ר דרובוט בעל ניסיון רב ושם עולמי בתחום הלמפאדמה.

"המשימה הראשונה שלי היא לפתוח כאן שירות חדש של מרפאת לימפאדמה", הוא אומר. "המרפאה תיתן מענה לחולים שסובלים מבצקות בידיים או ברגליים, לדוגמה מקרים של לימפאדמה משנית כתוצאה מכריתת בלוטות בבית השחי בשל סרטן השד. ברגליים מדובר בבצקות  מסיבות אונקולוגיות, סיבות מולדות או גנטיות"

"אנחנו במרכז הרפואי פדה-פוריה נהיה הראשונים בארץ שנבצע ניתוח מורכב שמטרתו למנוע התפתחות של לימפאדמה עתידית ביד. מדובר בניתוח שמבוצע במעט מרכזים רפואיים גדולים בעולם. המטרה לאבחן את הבעיה ובניתוח ליצור מעקף לווריד שימנע התפתחות של בצקת עתידית בקרב מטופלות. יש בארץ עשרות נשים שזקוקות לניתוח הזה. בנוסף, אנחנו נתחיל לבצע ניתוח חדשני לשחזור בלוטות לימפה על מתלה חופשי".

נושאים קשורים:  ד"ר אסי דרובוט,  פדה-פוריה,  מינוי,  חדשות,  כירורגיית שד,  לימפאדמה
תגובות
אנונימי/ת
24.05.2022, 10:23

רופאים לפני פינסיה זה פרוטיקציה

ברכות הצלחה בתפקיד.

29.05.2022, 10:47

ברכות חמות לדר דרובוט על הרמת הכפפה בנושא כה מיוחד. עשיתי את עבודת גמר בשנת 1977 עם פרופ מרק מוזס על Post-mastectomy lymphedema אבל עד היום רק בודדים בכירורגיה הווסקולרית מציעים פתרונות (ראוי לציין את פרופ אביגדור זליקובסקי).