חדשות

פדה-פוריה: חולצה בהצלחה סוללה שנתקעה בוושט של פעוט

בפעולת חירום במהלך החג חילץ מנהל מכון גסטרו ילדים את הסוללה שנתקעה בוושט העליון וגרמה נזק ניכר - הופרש חומר מעכל וכתוצאה מכך נוצרה כוויה עמוקה בוושט

בשיטה אנדוסקופית נשלפה הסוללה מהוושט של הפעוט. צילום: דוברות פדה-פוריה

במהלך החג הובהל למלר"ד המרכז הרפואי פדה-פוריה פעוט בן עשרה חודשים מטבריה אשר שיחק בשלט של מכשיר חשמלי, וכשהסוללה נפלה הוא הכניס אותה לפיו ובלע אותה. למרבה המזל ההורים הבחינו במקרה ומיהרו להגיע למלר"ד.

"בצילום רנטגן ראינו שהסוללה נתקעה בוושט העליון, כלומר מדובר במצב חירום שמחייב פעולת הוצאה מיידית", סיפר ד"ר אבי און, מנהל מכון גסטרו ילדים, שהוזעק לבית החולים במהלך הלילה, ובפעולה דחופה בשימוש בשיטה אנדוסקופית הצליח לשלוף את הסוללה מהוושט של הפעוט.

הסוללה גרמה נזק ניכר, הופרש חומר מעכל וכתוצאה מכך נוצרה כוויה עמוקה בוושט

ד"ר און הוסיף פרטים על המקרה: "בתוך שעה הוא כבר הוכנס לחדר ניתוח, אבל אפילו במהלך הזמן הקצר הזה, הסוללה גרמה נזק ניכר, הופרש חומר מעכל וכתוצאה מכך נוצרה כוויה עמוקה בוושט.

"חשוב לזכור שבליעת סוללה ובמיוחד סוללה עגולה מליתיום היא מסוכנת מאוד. מעבר לנזק של לחץ פיזי על איברים, יש סיכון להפעלת זרם חשמלי כשהסוללה נצמדת לוושט, והכי מסוכן - הסוללה מפרישה חומר מעכל שיכול לגרום לכיבים ואפילו לנקב. ואכן, בשל הנזק שגרמה הסוללה, אשפזנו את הפעוט להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים כי החשש שלנו היה לנקב בוושט, שזה סיבוך שמסכן חיים".

נושאים קשורים:  ד"ר אבי און,  בליעת גוף זר,  חדשות,  פדה-פוריה
תגובות
29.12.2022, 08:31

חמר קורוזיבי זה מעכל או מאכל?לדעתי השני.