חדשות

חשד להימצאות טפיל במי הכנרת - עלול לגרום לפגיעה בעיניים

לאחר ש-29 חולים אושפזו עם נגעים אופייניים, משרד הבריאות בודק חשד להימצאות טפיל מיקרוספורידיום בכנרת | המשרד ממליץ להשתמש במשקפי שחייה | אין חשש בשתיית מי הכנרת

מתרחצים בכנרת. צילום: מיכאל גלעדי/ פלאש 90

משרד הבריאות בודק חשד להימצאות טפיל מיקרוספורידיום במי הכנרת שעלול לגרום לדלקות בעיניים ואף לפגיעה בראייה. בימים האחרונים התקבל דיווח במשרד הבריאות מרופאי עיניים על ריבוי מטופלים שנדרשו לאשפוז וסובלים מדלקות קשות של קרנית העין, צלקות בקרנית ובמקרים חמורים יותר פגיעה בראייה.

הבדיקה העלתה כי עד היום אושפזו 29 חולים במספר בתי חולים שונים עם נגעים בקרנית שאופייניים לזיהום מיקרוספורידיום.

משרד הבריאות החל בחקירה אפידמיולוגית ממנה עלה עד כה כי לפחות חלקם של החולים התרחצו בחופים שונים של הכנרת. לאור הנתונים, שהם כאמור נתונים ראשוניים שנמצאים עדיין בבדיקה, ממליץ משרד הבריאות להשתמש במשקפות או משקפי שחייה ברחצה במי הכנרת כדי להימנע ממגע ישיר של העיניים עם המים. עוד ביקש המשרד מכל אדם שהתרחץ בכנרת וסובל מדלקת עיניים, אודם, כאבים, הרגשת "גוף זר" בעיניים, לפנות לרופא או רופאת עיניים לאבחון וטיפול. אין סיכון בשתיית מי הכנרת, הצהיר משרד הבריאות.

משרד הבריאות ורשות המים הודיעו כי הם מפעילים את מערכי המעבדות במאמצים לאתר את הגורם לתופעה ויעדכנו בממצאים.

ד"ר מייקל מימוני, רופא בכיר במערך רפואת העיניים ברמב"ם, המשמש גם כראש החוג לקרנית באיגוד רופאי העיניים, אמר: "הצטברו לאחרונה מספר תלונות בו זמנית מכמה בתי חולים על פגיעה בקרנית של אנשים שדיווחו על שחייה בכנרת. הצטברות המקרים הביאה אותנו לדווח מייד באמצעות איגוד רופאי העיניים למשרד הבריאות. יש להדגיש שאין עדיין הוכחה חד משמעית להימצאות הטפיל ובשלב זה מדובר בהערכה, על רקע בדיקות קליניות".

בעקבות הודעת משרד הבריאות על חשש לטפיל במימי הכנרת, אגודת המים בעמק הירדן הודיעה  כי מי השתייה המסופקים ליישובים על ידי האגודה מטופלים בשגרה, עוברים סינון והכלרה ובדיקות הנדרשות על ידי משרד הבריאות.

נושאים קשורים:  מיקרוספורידיום,  כנרת,  דלקות עיניים,  משרד הבריאות,  חקירה אפידימיולוגית,  ד"ר מייקל מימוני,  חדשות
תגובות