חדשות

תואר פרופסור הוענק לד"ר אבי פרץ, מקים מעבדת הקורונה בגליל

מנהל מכון המחקר והמעבדה למיקרוביולוגיה במרכז הרפואי צפון ונשיא האיגוד הישראלי למדעי המעבדה הרפואית, קיבל תואר פרופסור חבר בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן

פרופ' אבי פרץ, מנהל מכון המחקר והמעבדה למיקרוביולוגיה ב"פדה-פוריה". צילום: דוברות המרכז הרפואי

תואר פרופסור, מטעם הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר אילן בגליל, הוענק לאחרונה לד"ר אבי פרץ, מנהל מכון המחקר והמעבדה למיקרוביולוגיה במרכז הרפואי צפון (פוריה).

פרופ' פרץ מנהל את המעבדה למיקרוביולוגיה קלינית במרכז הרפואי זה עשור ואת מכון המחקר של המרכז הרפואי, שהיה מכון המחקר הראשון שמסונף לפקולטה, משנת 2014.

פרופ' פרץ מחזיק  בתעודת מומחה במקצועות המעבדה הרפואית מטעם האיגוד האירופאי לביוכימיה ורפואה מעבדתית  ובוגר תכנית ההכשרה באפידמיולוגיה של מחלות זיהומיות מטעם ה-ICDC. כמו כן, הוא בעל תואר שני בניהול מערכות בריאות ובוגר התכנית של מרכז מנדל למנהיגות ותכנית מקומית למנהיגות של המשרד לפיתוח נגב גליל.

פרופ' פרץ מלמד בפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי מיום הקמתה ומזה כמה שנים מדורג כמרצה מצטיין. במסגרת הפעילות בפקולטה שימש כסגן יו"ר הוועדה לתכנית תואר MD/PHD. כמו כן הוא חבר בוועדת ההוראה של הפקולטה, בוועדת האתיקה ובפורום הנהלת הפקולטה.

במהלך השנים הנחה עשרות סטודנטים לרפואה במסגרת עבודות גמר וכן סטודנטים רבים לתואר שני ושלישי. הוא פרסם למעלה מ-100 מאמרים מדעיים בעיתונים מכובדים וזכה במענקי מחקר תחרותיים. מחקריו עוסקים בעיקר בתחום העמידות לאנטיביוטיקה, זיהומים נרכשים בבתי חולים וכן דיאגנוסטיקה של מחלות זיהומיות.

פרופ' פרץ, משמש כנשיא האיגוד הישראלי למדעי המעבדה הרפואית מאז שנת 2017, חבר בוועד האיגוד הישראלי לפרזיטולוגיה ומחלות טרופיות והחברה לחקר ומניעת מחלות המועברות ע"י מגע מיני. לאחרונה התמנה לרכז את תכנית ההכשרה האירופאית במיקרוביולוגיה קלינית של האיגוד האירופאי לביוכימיה ורפואה מעבדתית.

בשנת 2020, עם פרוץ מגיפת הקורונה הקים את מעבדת הקורונה של המרכז הרפואי צפון שהיתה מבין המעבדות הראשונות שהוקמו בארץ ושירתה את כל אזור הגליל.

על קבלת התואר אמר פרופ' פרץ כי הוא גאה מאוד בהישג ובמשמעויות שלו, גם כאות להערכה המקצועית והאקדמית למרכז הרפואי. "לצוות שלנו", אמר, "יש מקום חשוב בפקולטה לרפואה והעיסוק בחינוך דור העתיד של אנשי הרפואה הינו משימה לאומית שמטרתה לקדם את הרפואה בגליל".

נושאים קשורים:  ד"ר אבי פרץ,  תואר פרופסור,  פדה-פוריה,  אוניברסיטת בר אילן בגליל,  חדשות
תגובות
26.12.2022, 19:12

אבי יקירי, מזל טוב. אין ראוי ממך!
בהצלחה

אנונימי/ת
27.12.2022, 01:26

🥴

אנונימי/ת
28.12.2022, 12:11

למערכת: פרופ׳ זאת דרגה אקדמית, לא תואר.